WAKKER WORDEN

Hoe word jij wakker? Heel plotseling door de wekker of langzaam door rustige muziek?

En wat gebeurt er daarna in je hoofd? Denk je meteen aan je problemen, aan je drukke agenda?

Voel je de pijn in je schouder, je spieren en gewrichten?

Luister je naar het nieuws op de radio en begin je van alles te vinden van wat je hoort?

Pak je meteen je telefoon en scroll je door facebook, whats app, instagram, je mails en nieuwssites?

Stap je automatisch uit bed en loop je naar de wc, zet de douche aan en kleed je aan?

Zet koffie, eet hetzelfde ontbijt als dat je iedere dag eet, leest de krantenkoppen over belastingverhogingen, fraude, terrorisme, politieke spelletjes en ongelukken.

Stap je dan in je auto, rijd je dezelfde route als die je elke dag rijdt, hoort dezelfde grapjes van dezelfde collega, leraar of vriendin, die je iedere dag hoort?

Doe je je werk op routine, in dezelfde omgeving, met dezelfde mensen?

Rij je in dezelfde file weer naar huis? Eet hetzelfde als dat je altijd eet, kijkt het journaal op dezelfde tijd, valt in slaap voor de tv, checkt je social media en gaat om dezelfde tijd naar bed?

En de volgende dag herhaalt zich deze routine en de dag erna, en erna, en erna.

VRAAG:

Als jij verandering wilt in je leven, als jij onrust voelt, als je ontevreden bent met hoe dingen gaan, als je weet en voelt dat het zo niet langer gaat, denk je niet dat er iets moet veranderen in de manier waarop jij leeft?

Voel je diep van binnen een sprankeltje dat schreeuwt om verandering?

Een stemmetje dat blijft zeuren op de achtergrond, altijd aanwezig, heel irritant en dat onbewust veel onrust veroorzaakt?

Want je weet dondersgoed dat er iets moet gaan gebeuren en dat het van JOU moet komen.

Dat is heel eng en veroorzaakt veel stress, want HOE DAN?

Heel simpel.

Verander je routine.

Zorg dat je rustig gewekt wordt met mooie muziek, er zijn genoeg apps die je kunt downloaden.

Blijf even liggen in bed en bedenk: wie wil ik vandaag zijn? Welke emoties wil ik voelen? Welk gedrag wil ik tonen? Hoe ga ik communiceren? Hoe creëer ik de beste versie van mijzelf?

Waarschijnlijk zijn dat niet emoties zoals: stress, pijn, boosheid, angst, oordeel, je schuldig voelen, onbegrip, slachtofferschap, machteloosheid of wrok.

Wat zou je wel willen voelen? Liefde? Vriendschap? Begrip? Zin in het leven? Blijheid? Geluk? Sterk? Krachtig? In controle over je leven? Liefde voor jezelf? Gezond? Rijk? Dankbaarheid?

Welk gedrag zou je dan tonen om deze emoties te voelen? Hoe zou je je gedragen in bepaalde situaties? Binnen je gezin, op je werk, op school, bij je familie, bij vrienden, op social media?

Voel in je lichaam hoe anders dat voelt. Hoe je humeur verandert, hoeveel positiever je de wereld inkijkt. Je bent minder gestresst, voelt je meer ontspannen, je krijgt weer een beetje hoop en haalt wat rustiger adem.

Het is belangrijk om de gewenste emoties echt te doorvoelen. Hoe voelt het in je lichaam? Lichter? Tintelt het? Warm? Waar voel je het in je lichaam? In je buik? In je hart? In je keel? Stel je de dag voor en beleef in gedachten je dag alsof je je sterk voelt, blij, gezond enz.

Als je zo de dag begint, merk je al snel kleine veranderingen in jezelf. Je wordt meer de baas over jouw leven.

Natuurlijk heb je ’s morgens geen tijd om alle emoties en vragen te doorvoelen. Kies één emotie uit die je die dag meer zou willen voelen. En blijf gedurende de dag jezelf zoveel mogelijk herinneren aan deze afspraak met jezelf.

Probeer als je die vervelende collega tegenkomt niet meteen in oordeel en stress te schieten maar een andere emotie te voelen. Misschien begrip voor zijn of haar situatie voelen, of neutraal reageren en niet meteen in hetzelfde negatieve reactiepatroon vervallen.

Of als je kind boos is, even pas op de plaats maken en vanuit zijn of haar gedachtenwereld te reageren en niet meteen ook boos te worden, maar bijvoorbeeld liefde te voelen.

Het leuke hiervan is, dat doordat je anders reageert, en niet in je verwachtte routine schiet, de ander ook anders gaat reageren en je zo op termijn de cirkel gaat doorbreken.

Ga je dag in met het bewust-zijn van de door jou gekozen emotie. Voel, als je in de file staat en stress en machteloosheid voelt, het verschil als je het gevoel van dankbaarheid voelt. Dankbaar voor je auto, je werk, het geld dat je verdient.

Het gaat om bewust-zijn en bewust-worden. Pas dan kan de verandering plaatsvinden.

Vertrouwen

Wat is vertrouwen?

Vertrouwen in je eigen kunnen?

Vertrouwen in je eigen weten?

Vertrouwen in een ander?

Vertrouwen op een ander?

HOE KRIJG JE VERTROUWEN?

Waar haal je die zekerheid vandaan?

Waar vertrouw je op?

De afgelopen jaren heb ik geleerd om op mijzelf te vertrouwen.

Door vallen en opstaan.

Want het is heel eng om te vertrouwen.

Je geeft de regie uit handen.

Je schakelt je hoofd uit, je denken.

Ten minste, dat probeer je.

Iedere keer komt weer dat stemmetje.

Ik weet het beter.

Ik heb de ervaringen.

Geloof mij nou maar.

Het wordt toch niks.

Zie je nou wel.

Hou er maar mee op.

Maar tegelijkertijd is er nog een heel klein stemmetje dat hoop blijft houden.

Dat er in gelooft.

Dat weet dat het goed komt.

Dat, vanuit een diep weten, de boodschap doorgeeft vanuit de overlevingsdrang.

Vanuit een diep, oud, helder weten.

Als een oude bron die doorsijpelt en aan de oppervlakte komt.

Jou wakker maakt.

Jou hoop geeft.

Jou energie geeft om te luisteren naar je diep verstopte eigen weten, dat er is, in jou, en dat alleen maar wakker gemaakt hoeft te worden.

Luister naar de kleine boodschappen vanuit het universum.

Luister naar je gevoel, naar je intuïtie, naar dat kleine sprankeltje dat opkomt.

Probeer het eens.

Heel simpel.

Vraag jezelf, wil ik koffie of thee?

Wil ik muesli of een boterham?

Sta voor je kledingkast en voel, wat trek ik aan vandaag?

Wat voelt NU goed?

Ga ik die persoon nu bellen of wacht ik even/

Dit kan je gedurende de dag blijven doen.

Zie het als een spelletje.

Het doorbreekt je routine en maakt je bewust van vaste patronen.

Het begint met bewust zijn en bewust worden.

Dat helpt je om er achter te komen wat je wilt veranderen.

Daar start de verandering.

Roosreading aanbieding

Het algemene beeld van de roos zegt iets over de essentie in jouw leven.
De roos staat symbool voor hoe je je verbindt met de aarde, hoe je leven is verlopen tot nu toe, hoe je je toont aan de buitenwereld en welk doel je hebt in je leven. De roos-reading duurt 30 minuten en sluit ik af met een stabilisatie. Hierbij stabiliseer ik de energie die bij jou is aangeraakt en voel je je meer in balans.

Kom meer te weten over Readings »
Bestel een reading »